Algemene Voorwaarden voor bedrijven en particulieren van Annelies Trox 

I.                   Algemeen 

  1. In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder: 
    1. Opdrachtgever:  de  partij  die  de  opdracht  geeft.  De  opdrachtgever  kan  een  natuurlijke – of rechtspersoon zijn.
    1. Opdrachtnemer: “Annelies Trox”, gevestigd te Oosterwolde. “Annelies Trox”  levert persoonlijke diensten aan bedrijven en particulieren.
    1. Cliënt: de persoon die feitelijk gebruik maakt van de dienstverlening van de opdrachtnemer.
    1. Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden.’
    1. Offerte: een formele aanbieding van werkzaamheden van Annelies Trox” aan de opdrachtgever.

II.                 Toepasbaarheid

  1. De voorwaarden maken deel uit te maken van iedere overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, tenzij hiervan uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken. De voorwaarden zijn bij het aangaan van de overeenkomst bekend bij beide partijen.

III.              Totstandkoming van de overeenkomst 

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtnemer in opdracht van opdrachtgever uitgebrachte offerte door opdrachtgever is ondertekend en in bezit van opdrachtnemer is gekomen.
    1. Indien geen offerte is uitgebracht komt de overeenkomst tot stand op het moment dat opdrachtnemer  van  opdrachtgever  de  schriftelijke  bevestiging  heeft  ontvangen  van  het geven van persoonlijke (groep)sessies aan een of meerdere cliënten.

IV.             Offertes

  1. Alle offertes zijn vrijblijvend tenzij ze een termijn voor aanvaarding bevatten. Indien een offerte/  aanbieding  een  vrijblijvend  aanbod  bevat  en  dit  wordt  door  de  wederpartij aanvaard,  heeft  deze  het  recht  het  aanbod  binnen  twee  dagen  na  ontvangst  van  de  aanvaarding te herroepen.
    1. Bij samengestelde prijzen bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.
    1. De  opdrachtnemer  is  bevoegd  ter  uitvoering  van  het  overeengekomen  derden  in  te schakelen. 

V.               Verplichting van de opdrachtgever 

  1. Opdrachtgever is gehouden alle informatie,  zowel  schriftelijke  als  mondelinge, welke opdrachtnemer overeenkomstig  haar  oordeel  nodig  heeft  voor  het  opstellen van een offerte en het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig ter beschikking te stellen.
    1. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan de opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.
    1. Indien  afspraken  zijn  gemaakt  over  het  door  opdrachtgever  ter  beschikkingstellen  van materialen, benodigdheden of faciliteiten ten behoeve van de verleende opdracht, dan zal opdrachtgever deze tijdig en volgens afspraak ter beschikking stellen.
    1. De uit een vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en het extra honorarium ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde informatie, materialen, benodigdheden of faciliteiten, zijn voor rekening van de opdrachtgever.

VI.             Geheimhouding

  1. Opdrachtnemer  is,  tenzij  zij  een  wettelijke  plicht  tot  bekendmaking  heeft,  verplicht  tot geheimhouding tegenover derden betreffende        de   informatie  die  valt   onder   het beroepsgeheim dan wel de ethische code tot geheimhouding van opdrachtnemer alsmede van informatie die door opdrachtnemer als vertrouwelijk wordt aangemerkt.
    1. Gelet op het in principe korte karakter van de contacten, met nadruk op de bewustwording van de rol van de persoonlijkheid en die van het innerlijke zelf, wordt niet intensief aan dossiervorming gedaan. Eventuele persoonlijke dossiers zijn uitsluitend ter inzage door de counselor  en de betreffende cliënt. Ongeacht wie de dienstverlening betaalt. Inzage kan ook tijdens een persoonlijk contact tussen counselor en cliënt.
    1. Rapportage aan opdrachtgever of aan derden betreffende cliënten, kan alleen plaatsvinden na overleg en met toestemming van betrokken cliënt.
    1. Opdrachtnemer   is   niet   gerechtigd   de   informatie   die   haar   door   opdrachtgever   ter beschikking  werd  gesteld  aan  te  wenden  voor  een  ander  doel  dan  waarvoor  zij  werd verkregen.  Hierop  wordt  een  uitzondering  gemaakt  in  het  geval  opdrachtnemer  voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafrechtprocedure waarbij deze  informatie van belang kan zijn.
    1. Indien door opdrachtnemer derden worden ingeschakeld, gelden de verplichtingen in dit artikel ook voor dezen.

VII.          Honorarium, kosten, tarieven 

  1. Het honorarium van de opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
    1. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd, tarieven en/of prijzen een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het  overeengekomen  tarief  dienovereenkomstig  aan  te  passen,  tenzij  opdrachtgever  en opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.
    1. Het honorarium van de opdrachtnemer is inclusief kosten door opdrachtnemer gemaakt ten behoeve van de opdracht, waaronder ook verstaan worden materialen en zaalhuur en inclusief kosten voor inschakeling van derden tenzij anders overeengekomen.
    1. Indien  is  overeengekomen  dat  bepaalde  kosten  apart  gedeclareerd  worden  aan  de opdrachtgever, dan is opdrachtnemer verplicht een verantwoording van bedoelde kosten bij te houden en op verzoek van opdrachtgever ter inzage te stellen.
    1. Indien  is  overeengekomen  dat  de  honorering  van  de  opdrachtnemer  berust  op  een uurtarief, dan is opdrachtnemer verplicht een verantwoording van uren bij te houden en op verzoek van de opdrachtgever ter inzage te stellen. Het geldende uurtarief is vastgesteld in de overeenkomst, tevens wordt hier vastgelegd welke werkzaamheden als declarabele uren worden aangemerkt.
    1. Voor alle afspraken met bedrijven en particulieren geldt, dat afspraken die niet 48  uur van tevoren worden afgezegd of verschoven, in rekening gebracht kunnen worden.

VIII.        Betaling 

  1. Betaling dient zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden, vóór de op de factuur vermelde datum.
    1. Indien  opdrachtgever  niet  onder  de  onder  lid  1  genoemde  termijn  heeft  betaald,  is  de opdrachtnemer gerechtigd, nadat hij opdrachtgever tenminste eenmaal heeft aangemaand te  betalen,  zonder  nadere  ingebrekestelling  en  onverminderd  de  overige  rechten  van opdrachtnemer, vanaf de vervaldatum de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van de algehele voldoening. Indien betaling na de eerste aanmaning niet is voldaan, kan een incassobureau worden ingeschakeld.
    1. Alle  in  redelijkheid  gemaakte  gerechtelijke  en  buitengerechtelijk  (incasso)  kosten,  die opdrachtnemer maakt door niet-nakomen           door  opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van de opdrachtgever.
    1. Betalingen door privé-cliënten dienen tijdens de sessie op rekening te worden voldaan.

IX.             Reclames 

  1. Reclames  met  betrekking  tot  verrichte  werkzaamheden  en  het  factuurbedrag  dienen schriftelijk binnen 60  dagen na verzenddatum van de stukken of informatief waarover de opdrachtgever reclameert, dan wel binnen 60 dagen na de datum van de verrichte dienst, aan opdrachtnemer kenbaar wordt gemaakt.
    1. Reclames als bedoeld in lid 1 schorten de betalingsverplichting van opdrachtgever niet op.
    1. In geval van een gegronde reclame heeft opdrachtnemer de keuze tussen aanpassing van het in rekening gebracht honorarium, het kosteloos verbeteren of opnieuw verrichten van de afgekeurde werkzaamheden of het geheel of gedeeltelijk niet (meer) uitvoeren van  de opdracht tegen een restitutie naar evenredigheid van de door opdrachtgever reeds betaald honorarium.
    1. De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor gevolgen van fouten in de opdracht of door onjuiste informatie door de opdrachtgever of het niet (tijdig) ter beschikking stellen van materialen of faciliteiten door opdrachtgever. 

X.                Leveringstermijn 

  1. Termijnen waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn slechts te beschouwen als fatale termijn, indien dit uitdrukkelijk is overeengekomen.

XI.             Opzegging en annulering 

  1. Indien naar oordeel van de opdrachtgever dan wel de opdrachtnemer de voortgang van de dienstverlening  ernstig  wordt  belemmerd  kunnen  opdrachtgever  en  opdrachtnemer  na mondeling overleg overeenkomen de verdere opdracht te laten vervallen.
    1. Opzegging dient schriftelijk aan de wederpartij te worden meegedeeld.
    1. Indien de opdrachtgever de opdracht geheel of gedeeltelijk annuleert is hij of zij gehouden aan de opdrachtnemer alle met het oog op de uitvoering van deze opdracht redelijkerwijs gemaakt kosten te vergoeden: alles onverminderd het recht van de opdrachtnemer op de vergoeding wegens winstderving.
    1. De  opdrachtgever  zal  zonder  nadere  aankondiging  geacht  worden  in  toerekenbaarheid verzuim te zijn:
      a.    in  geval  hij  enige  verplichting  uit  de  overeenkomst  niet,  niet  volledig  of  niet  tijdig  nakomt.
      b.   bij faillissement of surseance van betaling van zichzelf dan wel zijn onderneming.
      c.    bij liquidatie van zijn bedrijf
    1. De  opdrachtnemer  heeft  in  deze  gevallen  het  recht  zonder  sommatie  en/of  rechtelijke tussenkomst hetzij de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten, hetzij    de    overeenkomst         geheel      of   gedeeltelijk      te   ontbinden,       zonder      tot   enige schadevergoeding gehouden te zijn.

XII.           Aansprakelijkheid 

  1. Opdrachtnemer  zal  haar  werkzaamheden  naar  beste  kunnen  verrichten  en  daarbij  de zorgvuldigheid in acht nemen die van een therapeut kan worden verwacht.
    1. Opdrachtnemer  is  niet  aansprakelijk  voor  schade  als  gevolg  van  onjuiste  of  onvolledige informatieverstrekking door opdrachtgever of cliënt. Indien de opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van de opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is opdrachtnemer voor de schade slechts aansprakelijk tot een maximum van het bedrag van het honorarium voor de betreffende opdracht voor het laatste kalenderjaar, tenzij er aan de zijde van de opdrachtnemer sprake is van opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid.  

XIII.        Overmacht 

  1. In geval van ziekte of  tijdelijke – of blijvende arbeidsongeschiktheid van de opdrachtnemer zal door deze gestreefd worden naar vervanging door een derde. Indien dit niet mogelijk blijkt, ontslaat ziekte en tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van opdrachtnemer, van het nakomen van de overeengekomen leveringstermijn of van haar leveringsplicht, zonder dat de opdrachtgever uit dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten,  (zaak)schade  kan doen gelden.
    1. In geval van overmacht zal de opdrachtnemer daarvan onverwijld mededeling doen aan de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft na ontvangst van deze mededeling gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter onder de verplichting om van de opdrachtnemer  af  te  nemen  en  haar  te  vergoeden  voor  het  uitgevoerde  gedeelte  van  de opdracht.

XIV.       Vervaltermijn 

  1. Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en andere bevoegdheden van opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens opdrachtnemer in verband met het verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer in ieder geval  na een jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.

XV.          Toepasselijk recht 

  1. Op     alle   overeenkomsten  tussen opdrachtgever  en opdrachtnemer         waarop  deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.
    1. Als bevoegde rechter wijzen partijen de rechter aan welk bevoegd is in de woonplaats van de opdrachtnemer.
    1. Voor zover de werkzaamheden voor de opdracht werkzaamheden betreffen die vallen onder het  vakgebied  van  de  beroeporganisatie  waarbij  de  therapeut  is  aangesloten,  dan  is  de therapeut  gehouden aan de bepalingen van haar beroepsorganisatie  tijdens de uitoefening van haar werk. De klachtenregeling van  desbetreffende beroepsorganisatie  zijn geldig voor zover een eventuele klacht valt onder de werkingssfeer van de klachtenregeling waarop door cliënt of opdrachtgever een beroep wordt gedaan.

                                                                     K.v.K. nr. 69086966, BTW nr 106975055B01.